NIEUWSBRIEFMARKETING

  • SITUERING

    Nieuwsbriefmarketing is een onderdeel van internet marketing. Voor een effectieve marketing maakt men heden ten dage gebruik van een marketingmix waarbij men zoveel mogelijk kanalen tegelijk probeer in te zetten. Hoe kan men op een succesvolle manier newsletters en mailings opstellen, uitwerken en versturen. Hoe zit een typische nieuwsbrief eruit? Welke systemen zijn voorhanden om die nieuwsbrieven uit te sturen? Hoe gaat dit in zijn werk? Welke informatie kan gepuurd worden uit de statistieken over het ontvangen en lezen van de nieuwsbrieven? Deze opleiding biedt u een antwoord op deze vragen.

  • DOELPUBLIEK

    Voor iedereen die aantrekkelijke, aandachtstrekkende en succesvolle nieuwsbrieven wil uitschrijven

  • DOELSTELLINGEN

    • Hoe men een goede e-mailcampagne kan opzetten
    • Welke tools men kan gebruiken om een nieuwsbrief uit te sturen
    • Hoe men het bereik en de interesse kan meten
    • Hoe men de contactenlijst kan beheren
    • Hoe men de privacy dient te respecteren
  • VOORKENNIS

    Basiskennis internet & marketing

  • OPLEIDINGSDUUR

    1 dag

  • PROGRAMMA-INHOUD

      • Een overzicht van de online marketingmix
      • De nieuwsbrief als onderdeel van de marketingmix: voor- en nadelen
      • Het concept van een goede nieuwsbrief: structuur, samenstelling en vormgeving
      • Goede content kiezen en aangepaste teksten schrijven voor nieuwsbrieven
      • Types links in mail: no-display link, unsubscribe link, weblinks, anchors, lees-meer links
      • De impact van een nieuwsbrieven meten: bounces, opens, clicks, enz.
      • Statistieken van Landing Pages
      • Privacy, GDPR en wetgeving
      • Een courant mailsysteem: Mailchimp
      • Tips & Tricks
      • Oefeningen