ONLINE MARKETING

google
  • SITUERING

    In deze eendaagse opleiding leert u het begrip online marketing kennen als een waardevol instrument in het optimaliseren van uw marketingmix. De verschillende begrippen en definities worden gedetailleerd in kaart gebracht. De verschillende online marketingmogelijkheden worden opgelijst en besproken aan de hand van voor- en nadelen. U krijgt er ook praktische tips en to do’s aangereikt, waar u de volgende dag meteen mee aan de slag kan. Als laatste onderdeel wordt bij wijze van oefening het concept van een modelmarketingcampagne voor uw bedrijf groepsgewijs besproken.

  • DOELPUBLIEK

    Voor iedereen uit het bedrijfsleven, in het bijzonder bedienden van de marketing- en communicatiediensten naast verkoopsmedewerkers.

  • DOELSTELLINGEN

    • Het begrip Online Marketing kunnen situeren
    • Begrippen als CPM, CPS, CPA, CTR, SEO, SEA begrijpen
    • Verschillende online marketingtypes leren onderscheiden
    • Marketingtools op de sociale media inzetten
    • Sociale mediacampagnes leren opzetten en meten
  • VOORKENNIS

    • Basiskennis internet & marketing
    • Kennis van marketingconcepten
    • Ervaring met marketingcampagnes
  • OPLEIDINGSDUUR

    1 dag

  • PROGRAMMA-INHOUD

      • Definities van Online of Digital Marketing
      • De plaats van Online Marketing in de marketingmix
      • Overzicht van online marketingtypes: One-to-one, Affiliate, Guerilla, Influencer, Growth Hacker
      • De Online Marketingstrategie ontleed
      • Advertising op het web
      • SEM, SEO en SEA
      • Remarketing en Retargeting
      • Nieuwsbriefmarketing
      • Sociale Media Marketing
      • KPI’ s definiëren en meten
      • Google Analytics, Google Tag Manager en statistieken analyseren
      • Trends in Marketing
      • Cases
      • Workshop: Uw bedrijf en Online Marketing