Sociale Media MarketingTerug naar opleidingoverzicht

Situering

In deze eendaagse opleiding leert u het begrip sociale media marketing kennen als een waardevol instrument in het optimaliseren van uw online marketingstrategie. U krijgt er ook praktische tips en to do’s aangereikt, waar u de volgende dag meteen mee aan de slag kan.

Doelpubliek

Voor iedereen uit het bedrijfsleven, in het bijzonder bedienden van de marketing- en communicatiediensten naast verkoopsmedewerkers.

Voorkennis

U hebt goede kennis van verschillende Sociale Media platformen. U bent bij voorkeur een actieve Twitteraar, Facebook-adept en LinkedIn-lid. De werking van sociale mediaplatformen worden niet besproken.. U kan daarvoor de opleidingen ... volgen..

Opleidingsduur

1 dag

Programma-inhoud

  • Definitie Sociale Media Marketing (SMM)
  • Situering van SMM in het bedrijfsleven
  • Het concept virale marketing & word of mouth
  • Communities en sociale netwerken
  • Sociale Media & Branding
  • Reputatiemanagement en omgaan met kritiek
  • De Sociale Media Marketingstrategie
  • De verschillende stappen van een SMM-campagne
  • SMM-metrics en statistieken
  • SMM: Best Practices
  • Cases
  • Workshop: Uw bedrijf en SMM